Som säljare är det du som marknadsför och säljer våra tjänster inom relining. Det är du som tex. informerar om att vår metod är kvalitetssäkrad och att alla rörledningar vi skapar kontrolleras i flera led så att vi är trygga med att vi lämnar ett bra arbete efter oss.
Du träffar potentiella och befintliga kunder inom fastighetsbranschen och skapar möjligheter till nya affärer, träffar avtal och har ett tätt samarbete med våra projektledare. Det utåtriktade arbetet med kundmöten och deltagande på mässor kompletteras med offertskrivning, arbete i CRM och kalkylering.
Som säljare är det du som skapar möjlighet för att vi ska fortsätta vara ett välmående företag som växer.
Säljare
(Klicka för mer information)
Varför har du valt att arbeta med försäljning?
Jag gillar att hjälpa människor och jag tycker om processen att skapa insikt hos andra att jag står för en bra produkt och tjänst. Att skapa förtroendefulla relationer och en bra affär för både företag och kund är väldigt motiverande för mig.
Hur kan en typisk arbetsdag se ut för dig?
Mycket kundmöten med både befintliga och nya potentiella kunder. Jag åker också ut till fastigheter tillsammans med projektledare för att få en bra bild av projektet och kunna skriva så skarpa anbud som möjligt. Och så mycket telefonkontakter och att ”rita och räkna”; det är verkligen varierande dagar.
Vem passar för jobbet som säljare på Tubus System?
Den som är framåtlutad, positiv och gillar att ha mycket igång samtidigt. Man behöver också vara en lagspelare och tycka om att jobba i team, med projektledare och andra kollegor.
Försäljningen är långsiktig och relationsbyggande, så du behöver vara uthållig, samtidigt som du har många järn i elden och håller tempo i det dagliga jobbet.
Vad är det roligaste med ditt jobb?
Att bygga goda relationer! Och så tycker jag det är otroligt roligt att det är så mycket samarbete här, eftersom jag tidigare jobbat mycket själv.
Om du skulle beskriva Tubus System med 3 ord, vilka blir det?
Framåtanda, genuint fokus på uppgiften och härlig stämning – alla går åt samma håll.
Hur bidrar du till en enklare dag för dina kunder?
Mycket handlar om återkoppling. Att återkomma, vara pro-aktiv och informativ kring möjliga lösningar. Hjälper jag min kund på alla möjliga vis, då kommer de vidare, vilket ger en win-win i arbetet för både kund och mig.
Marknadsassistent
(Klicka för mer information)
Berätta om ditt arbete!
Jag jobbar ganska projektinriktat. Tillsammans med min chef tar jag fram koncept kring mässor, guidelines kring vår marknadskommunikation, arbetar med vår hemsida. Jag stöttar också säljare med marknadsmaterial, give-aways och planering och förberedelser kring kundaktiviteter och mässor.
Vad är roligast med ditt jobb?
Chansen att arbeta med nya, spännande uppgifter! Det förtroendet är väldigt motiverande för mig.
Hur skulle du beskriva företagskulturen på Tubus System?
Välkomnande, det har jag känt från dag 1. Det är en platt och familjär organisation där det är lätt till kommunikation med alla i bolaget. Man får gehör för sina idéer och tankar och blir lyssnad på. Det är en trevlig stämning generellt, som präglas av goda relationer och tillit till varandra.
Företaget är liksom både litet och stort samtidigt.
Hur bidrar du till en enklare dag för de du samverkar med i ditt arbete?
Jag är hjälpsam och försöker vara öppen och transparant i alla mina kontakter. Jag anstränger mig för att skapa goda relationer som gör det lätt att vara i kontakt med mig. Jag kan också bidra genom att göra det lättare för presumtiva kunder genom att ta fram material/kommunikation som gör oss både mer synliga och tydliga som företag och vad vi står för.
Om du skulle beskriva Tubus System för någon som funderar på att anlita oss för relining – vilka ord skulle du använda då?
Tillgängliga – vi upplevs som positiva och lösningsinriktade
Serviceinriktade - vi får ofta feedback att vår personal är väldigt hjälpsamma och tar ansvar.
Hållbara - vi har en bra tjänst med hög kvalitet som bidrar till hållbarhet både när det gäller fastigheter, miljö och ekonomi.